dinsdag 15 januari 2013

To D.I.Y. or not to D.I.Y.

De afgelopen tijd ben ik veel thuis.
Baan gestopt 
Nu tijd rijp om 
Villa Meliefste op te zetten. 
Als ik om mij heen in huis kijk zie ik overal veel 
D.I.Y. projecten 
waar ik aan begonnen ben maar niet heb afgemaakt. 

Tijdgebrek en
Teveel leuke Ideeën 
om uit te voeren.


Zo ben ik op een echte haakcursus geweest. 
Granny's haken. 
De bedoeling was om er een kussen van te maken
maar daar gaan toch wel erg veel vierkantjes in merkte ik... 
Laatst bij een keer opruimen vond ik ze weer terug. 

Ik ben met andere kleuren begonnen. 
Nu ga ik echt serieus iets moois maken van het haken.
Nu echt, dit wordt een Deken!
Of Dekentje.
Voor over de bank. 
Om lekker onder te kruipen, 
in ieder geval de kinderen kunnen er onder kruipen 
of misschien alleen de poes.


Een van mijn andere D.I.Y. projecten had ik gezien in een woonblad.
Leuk lekker kleien!
Daar zijn deze ' kleiknopen' uit ontstaan.
Ze staan nu leuk in een potje in mijn kast.
Misschien straks als verpakkingslabel bij de kado's uit Villa Meliefste?


Er zijn ook van die D.I.Y. projecten die misschien meer op 
klusjes lijken.
Zo heb ik een leuk kastje gescoord voor in onze hal.
Ik zie hem al helemaal hangen. 
Al onze sleutels, fietssleutels, vage sleutels ooit gekregen van iemand 
en andere troep dingen, kunnen dan mooi in dat leuke kastje. 
Uit het zicht.
Alleen nog ophangen 
en verven natuurlijk!

En nu heb ik Pinterest ontdekt
(ja nu pas)
met nog meer leuks en moois en D.I.Y. projecten.
Genieten!
Volg mij binnenkort op Pinterest.

5 opmerkingen:

  1. Zoo herkenbaar!! Leuk idee, die knopen als labels/ versiering! En dat kastje gaat heel leuk worden!! Succes met al je projecten, zolang je er maar lol in hebt!
    Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blog gevonden!
    Heerlijk jij ook al zo lekker aan 't freubelen! Succes met al je projecten!

    groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah leuk, nog een kringloop 'verslaafde' heerlijk hè !
    Ik zal m'n ogen open houden voor zo een koffertje ;-)
    Groetjes van Sylvia (Zaanse Zolder)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog een kringloper! Gezellig! Ik kijk mee voor nog zulks een leuk koffertje !

    Groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aah kringloopgelukjes, heerlijk groet Esther (Espiratie.blogspot)

    BeantwoordenVerwijderen