woensdag 9 januari 2013

eigenheid interieur


Villa Meliefste gaat on blog tour.
Waar zal deze blog over gaan? Over verschillende dingen. Hoe ik mijn weg vind in het ondernemerschap, over de rol van mijn vier dochters in mijn werk, over kringloopvondsten waar je hart sneller van gaat kloppen en over leuke ideeën voor je inrichting.

Ik ben altijd al bezig geweest met het inrichten van mijn huis en in gedachten andere huizen inrichten. Ik kan mijzelf in mijn hoofd opdrachtjes geven als ik ergens in een ruimte kom hoe ik deze zou inrichten. Hoe lastiger, hoe kleiner, hoe meer hoekjes een ruimte heeft hoe leuker ik het vind. Soms wel wat vermoeiend want er gaan allerlei radertjes draaien in mijn hoofd als ik ergens binnen kom en ik kan dan soms wat afwezig zijn. Hoe erg klinkt dat.
Woonbladen, sites en blogs vind ik heerlijk om in te duiken en in mij op te nemen. Het zet mij weer aan het denken en creëren voor in mijn eigen interieur.
Juist het geven van eigenheid in je inrichting van je huis vind ik belangrijk. Voor mij bestaat eigenheid van de inrichting van mijn huis uit een stukje eigen ontwerp, mijn persoonlijke spullen, een stuk creativiteit en liefde. Ik probeer een eigen draai te geven aan spullen die ik vind of een andere functie te geven dan waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn.  Een beetje humor en een knipoog eraan geven vind ik altijd wel grappig.



Het thuisfront is hier niet altijd mee eens. Zoals bij mijn laatste aanwinst deze mooie oude schoolkast met de originele verflagen er nog op. Ik vind hem helemaal geweldig! Mijn dochters en man vonden hem eerst maar erg lelijk met die afgebladderde verf. Wat was daar nou mooi aan! Inmiddels staat hij al even en begint de kast een eigen plekje te krijgen in ons huis en ook bij mijn huisgenoten. 

Gelukkig!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie, wat superleuk dat je een blog begint! Klopt het dat je je niet als volger kan aanmelden? Ik wens je heel veel succes toe met je onderneming! Stoer hoor.
    Enne..je kast vind ik geweldig!
    Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Maaike, volgens mij moet je nu wel kunnen volgen. Ik ben nog allerlei dingen aan het uitzoeken en proberen met deze blog. Erg leuk om allemaal te ontdekken. Hopelijk gaat deze blog door steeds meer mensen worden bekeken.
    Jij hebt trouwens ook een super leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kast is fantastisch! (hier ook een kringloop/rommelmarkt/vlooienmarkt/knutsel/interieurverslaafde)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie, welkom in Blogland zal ik maar zeggen.
    Een leuke titel voor je Blog, ik ga je volgen.
    fijn weekend, groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een supergave kast!! Zou die hier ook wel willen hebben (maar moet dat idd niet vantevoren tegen mr man zeggen..!) :D

    En wat leuk dat je bent gaan bloggen.. ik ga zo 's je andere berichten kijken, vind interieur (en zeker in stijl van bovenstaande kast) leuk om mee bezig te zijn.
    (en ben nog láááng niet klaar hier in huis, dus kan wel wat inspiratie gebruiken!)

    BeantwoordenVerwijderen